Usia Perkahwinan Kami

ConnectedMoms.com Ticker

12 January, 2011

Masakkan Semlm

Semlm dengan semangatnya aku nie masak laaa.. sbbkan aku nie xleh nak smyg.. aku balik umah smlm trs mandi n bersiap2 nak masak.. hahha.. mud nak masak, 2 yg aku beria masak.. aku nie masak lembab sikit.. kul9 bru dpt mkn.. hahhaha.. pegi pasar mlm, besi sayur byk... 2 laa.. smlm ms tyme keje aku search internet, pk nak masak pe.. pening pk.. asyik2 mkn ikan goreng.. xpun ayam goreng... pas2 sayur goreng.. at last aku nie search internet n terpk plak nak masak ayam paprik.. klu beli dpt ciput jek.. so aku pun masak laaa... xthu laa pe rasenya... wakakakaka... so aku wat recepi sendiri jek... 1st cook aku nie bendi goreng.. en suami aku nie suke mkn sayur lembik2.. dah xd zat 2.. so lme laa aku renehkan.. bia rase lembik... hah.. ini laa hasilnya.. bendi goreng.. sedap.. sikit jek aku masak.. cukup tuk 2 org sbb nnt xabes buang.. membazir..
Masakkan kedua nie dier Ayam Paprik.. Ayam paprik nieresepi aku sendiri.. aku pki bantai jek masak nie.. konon nak nampak pekat.. sbb xd tepung jagung.. aku ingat xd tepung jagung.. en suami ckp tepung jagung ade.. wakakak.. xperasan beb.. so aku masukkan telur laa.. bg nampak pekat.. hheheheh.. sedap sehingga menjilat jari... en suami mkn abes.. sampai dier terlupe nak mkn sambal belacan dier.. wakakakka...
Nie Hati Goreng Kentucky.. hahhaa.. aku lomorkan hati ayam nie ngn tepung kentucky.. aku tgk hati nie lembik semcm n pecah2 dah.. so aku goreng laa terus.. aku ngn en suami mmg suke mkn hati nie.. sedap...
Wah.. nie laa paling marbeles org ckp.. superb... Ikan masin dari ipoh nie... makmentua bg.. ensuami yg gorengkan.. sbb goreng ikan masin nie abes 1 umah berbau.. tp biasa laa... nie febret aku..balik kg mesti aku bwk bekal balik sini... thanks mak... lebiu... muah.. muah...
Hari en suami nak bwk bekal... Ayam paprik 2 xabes... so pagi td bgn aku masak nasi, pas2 mandi.. then aku panaskan lauk2 semlm tuk bekalan si suami.. en suami ckp aku masak sedap.. kembang segala2nya.. hahah.. xpe.. hari nie nak masak ikan kembung 3 rase.. masak lebih.. esok mesti en suami nie nak bwk bekal lg.. oke.. hari nie semangat lg nak masak.. harap hari2 seterusnya mcm 2 laa...

p/s: en suami, lebiu.. harap2 hari mendatang kite dpt tempuh bersama ek..

No comments: