Usia Perkahwinan Kami

ConnectedMoms.com Ticker

20 December, 2010

Pemakanan Adam

Hari-hari aku pening dok memikirkan makanan apa yg nak diberikan pada Adam... sbb semakin hari, adam dah xnak makan nasi blender yg aku wat.. setiap hari aku bgn awal tuk siapkan mknan adam.. sbb risokan dier xmakan.. mmg sekarang dier nak berjalan dan sudah mula berdiri ditepi2 meja dan berpaut dikaki2 org... skrg xpyh riso laa klu dier berdiri sbb dier pandai imbang bandan dan duduk... tp yg merisaukan aku sbb dier xmkn... asal aku call mama n tanya 'adam mkn x ma?'. Mesti mama ckp, 'adam xnak mkn la kak? g jumpa doc laa ambik vit'. Bolehkah budak seusia adam ambil vitamin? setahu aku, vitamin leh di ambik masa umo sethn.. adam baru 10bln... hish.... mungkin sbb adam nak berjalan n dier akan kurangkan makan dier tuk meringankan badan dier..

Mungkin jgk sbb hari2 aku akan menyediakan mknan yg sama... nasi + kentang + lauk(lauk nie bersilang2 dengan ikan bilis, ikan, ayam n daging).. agaknya adam dah bosan kot... dulu aku blender nasi adam 2 sampai hancur sbb adam xpandai nak telan nasi berketul2.. dier mesti akan tercekik nyer.. pas2 skrg dh oke sikit sbb adam nak mkn apa yg org mkn.. nasi keras 2 leh laa bg.. tp kne penyet2 sikit bru laa bg.. tp skrg nie adam xnak dah makan nasi keras.. adam suke mkn roti.. biskut (biskut tiger la) pas2 nasi 2 kekadang jek nak.. 2 pun sekali suap jek pas2 dier dah sembur2 mknan 2.. kueh dier suke paling dier suke donut sbb ade manis2 (jgn jd donut da laa yea sayang) hehehhe.. bak kata en suami.. janji dier mkn.. jgn dier xmkn sudah.. riso mknan xd masuk dlm perot.. berak pun dh kurang.. 2 yg wat aku tkt nie... pasnie aku nak search dlm tenet mknan bayi..

p/s: xpe adam.. adam nak cepat jln kan.. sbb 2 laa kurang mkn.. bak kata dlm buku wardina ' kalau dier lapar, dier akan mkn jgk... mudah2an adam mkn yea pas dah dpt kaki...

No comments: