Usia Perkahwinan Kami

ConnectedMoms.com Ticker

09 December, 2010

ERTI......

Hari nie FIL nak dtg umah... mak n abah mentua n abang n akak ipar dtg ke rumah kami.. sbb pada jangkaannya kami xbalik ipoh bulan nie.. sbb nak pegi ganu n nak g kenduri pejan.. harap2 semuanya berjln dgn lancar la.. xpe laa.. semua ini takdir dan rezeki yg diberikan dari Tuhan.. aku redha seadanya pe yang telah Kau berikan pada ku.

Erm.. entah laa..bile pk pasal duit wat aku sakit pale.. aku jadi runsing... aku pun xthu laaa.. nape laa aku leh jadi mcm nie.. sbb 2 aku suke en suami yg pgg semua duit... bia dier yg pk.. aku mls nak pk.. tp sejak keje ditempat baru nie, duit aku manage sendiri.. wat aku runsing.. cukup ker sampai ujung bulan nie... sbb byk sgt event sejak 2menjak nie... xpe laa.. bkn selalu pun.. kekadang jek duit aku berabis mcm nie... hheheheh.. tp tempat keje baru nie, baru 2bln aku idup.. bru 2bln laa aku gaji on time.. sbb sebelum nie gaji aku xd laa ontime.. kekadang 2bln sekali belum tentu dpt... 2 wat aku jd runsing.. sume mengharapkan gaji en suami.. sampai kering kontang duit en suami.. sian suami ku.. xpe laaa.. sbb sayangkan isteri en suami bekorban.. keje baru nie pun en suami yg carikan.. tahu2 jek pgl interview.. aku pun rase mcm nak pegi jek.. aku pun pegi laaa.. rase mcm nak pegi.. rezeki suami aku yg berusaha dan anak aku, dpt laa keje nie... alhamdulillah laaa... gaji pun oke wpn xd allowance sbb dok opis jek wat design kan... main dgn autocad (jd terer aku ngn autocad nie). xpe laa.. bile pk, mls nak keje.. tp nak menambah pendapatan keluarga kan.. aku gagahkan jua laa nak bekerja.. xpe laaa.. aku redha ngn ketentuannya...

Nie mcm cite kesedihan.. hahhah... aku nie pk kan org yang keje pas2 berenti2.. mcm mane.. idup nak mewah.. pakai kete, pakai moto.. tp keje jek berenti... punyer susah laa nak dpt keje pas2 sesenang ati nak benti plak.. waduh2.. blum bekeluarga oke laa.. klu dah beranak pinak mcm mane plak kan.. kesian kat anak bini.. sib baik laa en suami ku nie org yg bertanggungjawab.. bia xmkn kat opis... sbb nak senangkan isteri dan anak... huh! zaman skrg ni sumenya duit.. masuk toilet pun duit... klu yg free 2 beratur plak org nye... mcm mane... skrg nie lg laa minyak, gas, gule naik lg... harga air pun dah naik sbbkan gule naik.. hoh.. pe laa... 2 laa org ckp, duit segala2nya.. hoh.. nak berjln pun pk kan duit.. cukup ker duit nie? sampai ujung bulan.. waduh2!!! 2 yg wat aku sakit pale bile pk kan nya.. xpe laaa..

Xpe laa... aku pk kan anak aku jek sekarang my mikail... semuanya my mikail nyer.. rezeki 2 dtg sbb ade my mikail.. klu x, xkan Tuhan 2 beri anak(rezeki) pada aku n en suami.. papepun berabih n usaha untuk rumahtangga n kesenang sekeluarga.. bak kata en suami "bia lambat naik. jadi lambat turun".. pape yg kite wat bia laa diredhai Tuhan, ibubapa dan keluarga.. Hidup umpama roda.. pe yg kite wat semuanya akan mendapat habuan dan ade hikmahnya... baru laa tahu erti idup yg sebenar.. time kasih wat en suami yg sentiasa memberi semangat dan mama abah yg selalu membantu dikala susah.. Uols adalah tulang belakang...

2 comments:

CeMoNG said...

arini dpt gaji kan?? ngapenye penin2 pala lg ni??

RADDIAHTUL NUR said...

hahha.. biasa laa.. dpt gaji pun pening, xdpt gaji lg laa pening.. hahahhaha