Usia Perkahwinan Kami

ConnectedMoms.com Ticker

28 July, 2011

Malaysia VS Singapura-pura

Semalam fes time aku g tgk bola kat stadium nie.. hahah.. asalnya hubby nak tgk ajak aku ikot sekali sbb balik keje terus pegi laaa.. malas nak ulang alik laaa... maksudnya anta aku dulu pas2 bru die g stadium... tp tah mcm mane... tiket bola abes... pecah recod nie beb.. hubby g beli sebelum perlawanan, dah aben.. pagi hari perlawanan pun pegi jugak.. tp malangnya dah abes jugak.. so aku pun heppi laaa.. nak pegi cari mesin jahit... last2 dan nak ptg 2 hubby call kata dpt tiket.. ade member die xjadi pegi.. elok lak 2 ade 2tiket extra.. aku pun layan kan aje.. pas2 aku tanya hubby kul bape stat.. kul 8.45pm.. aku dah pk 1oX nie nak pegi ke tak... tapi naluri aku cakap nak rase tgk bola kat stadium nie.. aku pun ikot.. parking kat endah parade.. nasib aku naik moto dan ini laa rupe jemnya.. siap ade org patah balik 2... sume jln penuh kete...

Sampai sane.. perkh.. aku tgk org melaut beb.. pening... nak pitam rasanya... tp semangat harimau malaya.. aku nak cari baju plak... last.. bju kunin plak aku jumpa.. n terkenan.. jersi kunin.. hubby beli bju kunin harimau malaya... kat Bukit Jalil, nie laa rupenya.. nak magrib dah nie.. aku stay 1 tempat sbb hubby suh aku dok 1 tempat sambil cari2 kawan die laaa...

Aku lak bendera Jepun... so xd laa sibuk mencari surau.. ramai plak yg menanya aku mane surau pompuan... mintak maap le.. saya tak tahu mane letakknya surau pompuan nie.. so, hubby suh aku tunggu tepi.. senang die cari sementara die nak semayang.. riso gak aku wei.. ramai sgt org.. aku nek penin.. tp demi kewajiban harus menunaikannya.. so dorang semayang tepi surau beralaskan bendera malaysia.. hubby pun semayang sini jugak.. katanya tapi aku xnampak... tak gerak mana2 sebab nnt takut hubby xnampak aku lak...

Orang beratur nak ambik ayor semayang.. tapi hubby beli air mineral.. pas2 ambik laa air semayang.. katanya.. tunggu beratur nie kul bape dpt semayang.. heheheh...

Huh, walaupun bayo rm30.. tapi aku masuk2.. padat siot.. last2 aku dok tepi kaki 5.. nie gara2 kwn hubby yg lambat bebenor.. masuk stadium lg 5min.. tgh jln2 2 dah kuar player2... bengong jek... lain kali klu nak g.. kne beli tiket awal2 pas2 dok tempat strategik... dok bawah sgt pun bukan nampak apa pun.. nampak batang idung player laa kot.. org nak tgk deme main bola... hahahha.... nie masa tgh nyanyi lagu negaraku... gile kuat.. masa nyanyi lagi singapore 2 dorang booboo kan je.. bile lagu Negaraku punya kuat.. ye laa penyokong malaysia nie mostly 95%.. Penyokong singapore ciput jek.. sian gak tgk.. xpe.. semangat tok Harimau Malaya..

Nie masa tgh main.. kaki aku naik kejung dok mencangkung jek... pas2 player singapore kuat berlakon.. kne sikit, sakit mcm nak mati.. saje nak melambatkan masa.. mcm hampeh.. jatuh tepi padang pun sibuk suh org angkat... tak bangang 2.. pas2 dah kuar padang leh jalan elok plak.. pe laaa org2 singapore nie... KUAT BERLAKON... nyampah.. tapi defen malaysia pun xbape kuat sgt sbb senang dibolosi.. tp sebab ade KFC jersi 22.. menyelamatkan keadaan.. gile.. byk free kick.. tapi tak masuk sbb KFC kuh... hahhaha... pasni suh KFC jek jd keeper.. Nasib tak menyebelahi kite.. takpe.. lain kali cuba lg yea... Main di Bukit Jalil seri.. dengan agregate Malaysia 4, Singapore 6.. pape pun bangga dgn skuad Harimau Malaya.. u'r da BEST...

Nak kuar dari stadium... nie laa pemandangan nya... makanan ngn air sume murah2 belaka.. hahah.. tapi xmakan pun sane.. rushing2 balik nak jumpa my mikail...

Nie laa gayanya aku dan hubby.. aku dok bawah.. kat sane sgt laa bsing.. aku nak cakap ngn hubby pun kne kuat2 tapi xd laa dgr sgt.. sore aku jadi slow... Pape pun MALAYSIA BOLEH!!!!!
LOVE MALAYSIA

No comments: