Usia Perkahwinan Kami

ConnectedMoms.com Ticker

26 July, 2011

Sabar

Entah kenapa laaa aku nak menghasilkan entry SABAR nie.. aku rase maknya terlalu mendalam dan perlu difahami betol2... perlu menghayati.. mungkin aku belum sampai ketahap org yang betol2 byk bersabar.. sebab tahap kesabaran aku nie pun ade had nie... xd sepanjang hayat aku dengan sabar n memberi peluang pada org tok memijak kepala aku... aku bukan jenis mcm nie k..

Kat tempat keje aku nie malas nak melawan2 sebabnya aku nie malas nak wat hal.. aku respect dengan bos2 aku... tapi org2 yang pening nie jek wat aku rase mcm mane aku nak menghormati org.. sedangkan die tak pena belajar tok menghormati org.. kalau nak marah.. marah depan2.. tak payah laa nak cakap org tak paham.. nie laa bahananya bile keje ngn kampeni cine.. Bos oke.. yg byk songeh 2 tak oke.. tak pee laaa.. itu minor bagi aku... sebab sorang nie jek yg aku tak suke... tapi lantak die laa.. janji bayo gaji aku sudah laaa...

Hal di rumah, nie termasuklah hal adek aku... hal yang aku rase xthu mcm mane nak settle kan.. nak aku pikir dah tak terlaratnya.. rase mo pecah kepala nie... nak luah pun aku dah xd supporter.. harapkan mama aku je.. sebab abah aku nie ikot jek kata mama nie.. mcm mane nak kata aku pun tak tahu.. semalaman aku pikir.. betol ke apa keputusan aku buat nie.. aku runsing.. aku pening.. aku bengang, n mcm2 lagi perasaan aku ade... tak tahu aku nak cakap mcm mane.. bercampur baur... huh.. aku nak wat terbaik tok adek aku tapi aku rase aku dah tak termampu sudah laa. aku nak marah pun xleh... mcm mane aku nak wat nie.. aku stresssss jadinya... sakit belakang2 aku nie...

Sudah2 laaa... aku dah malas nak melayan kerenah nie sume.. aku penat.. aku busan.. sukati laaa.. solat istikarah tok semua jawapan... 'Tuhan berilah aku jawapan tok semua persoalan, aku tidak punya kekuatan lagi dah'

Sabar menjadikan aku lebih matang.. menjadikan aku lebih dewasa... kerana semuanya berlaku ade hikmahnya... hikmah yang aku tak tahu apa yg akan berlaku dikemudian hari.. aku nie manusia lemah.. 'Sesungguhnya, Tuhan itu akan membalas segala perbuatan kau, Tuhan itu adil, setiap perbuatan pasti ade balasannya'... Ameen... Mudah2an aku lebih tabah...

No comments: