Usia Perkahwinan Kami

ConnectedMoms.com Ticker

05 July, 2011

Sugar Glider

Hari nie nak update pasal sugar glider... minggu lepas.. masa lepak2 dgn mama n abah..incik suami plak tido sbb kepenatan bawak kete 1hari.. aku plak terjelepok depan TB dgn tilam ajaib adam.. mata pun hampir lelap, aku tgk mari menari.. abah, mama ngn adam g farmasi sbb abah sakit lutut.. nak c cari ubat... pas abah balik 2, die terus tukar channel.. nak tgk majalah 3 katanya.. aku pun oke laaa.. layan kan aje.. Mari Menari mcm tak best jek... dr 1slot ke 1slot.. mata aku pun makin kuyu jek.. last2 aku mcm berminat dgn slot nie.. pasal Sugar Glider.. sgt syiok tgknya.. tambah plak ci pembela Zafirah Zakaria nie mcm best jek... aku cakap ngn mama, bestnya benda nie... nak bela laaa.... nie laa akibatnya bile tgk Majalah 3.. terjebak... aku pun cakap ngn incik suami.. incik suami kata binatang apa 2.. then aku xtahu nak menerangkan mcm mane.. tgk sendiri laa dalam internet...

Pas2 asalnya nak tido umah mama.. tp incik suami dah janji nak pegi downtown kat Mines 2.. sbb dah lame mcm nak pegi.. tapi asyik terlupe jek.. tujuan asal pegi sane 2 nak cri cover henpon incik suami... last2.. terjumpa Sugar Glider kat sane.. mmg byk laaa.. aku pun naik gile... pas2 aku ckp kat incik suami nie laaa Sugar Glider yg aku cakap2 kan 2... so die pn mcm xcited. mcm2 aku tanya kat org kedai 2.. die macam nak layan laa plak... peramah.. last2 aku tanya herganya... sbb tak tahu bape harganya.. dalam Majalah 3 xd laa cakap bape harganya... then die cakap rm300/sekor.. Sepasang rm580.. Perkh... mane nak cekau duit nie... dah laa gaji baru nak masuk... aku pun tgk je laaa... incik suami cakap, kump duit.. nnt bole beli.. aku rilek je laaa.. hati mmg nak... sbb Sugar Glider nie senang nak bela... die tak mengigit... die makan buah2 jek.. so senang laaa.. maintanence die xd laa mahal sgt kan.. huhu.. aku sgt laa suke...

Then incik suami aku pun cari laa dalam mudah kot2 ade yg jual murah.. mmg ade laaa... rm200 sekor.. incik suami plak beria tolong carikan.. siap msg org 2.. cine yg menjualnya... aku pun mintak loan dl laa dengan incik suami.. so incik suami kata oke laaa... janji byo balik laaa.. so semalam aku ngn incik suami pun jumpa laaa cine 2.. name die Corrie... so die xbanyak jual acessori.. just sleeping porch, bonding porch, cage pun kecik jek... xpe laaa.. untuk permulaan kan.. nnt pas raya nie aku nak beli cage 3feet punyer plak.. heheh.. 1-1 laaa mengumpul tuk hobi terbaru aku nie...

Adam plak mcm biasa laaa.. 1st impression die.. die akan pukul2 ngn kayu.. pas2 die goncangkan cage 2.. sian Sugar Glider aku 2... die ketakutan gara2 adam menakut2kan dier.. heheheh... biasa laa budak2.. hahahah.. xpe laa.. pasnie adam akan lebih sayang binatang peliharaannya itu... Name yg diberi oleh senior aku kat opis nie... Kaka dan Lulu.. senang adam menyebutnya..

p/s: apa laaa Kaka ngn Lulu wat skrg nie... mesti die tido jek kan bunyi die nie amat menakutkan laaa... takut aku nak pegang.. hehehe... takpe laaa.. mula2 kan... Kaka dan Lulu pun mcm takut lagi.. hehehehe....

No comments: