Usia Perkahwinan Kami

ConnectedMoms.com Ticker

26 May, 2011

Saman...

Aku lupe nak ambik gambo saman 2.. tp xpe laaa.. nak bercerita jek nie... nak dijadikan cerita laaa... aku nak kata bengang xd laa bengang sgt.. bengang sbb wat keje lembab... semalam, otw nak balik umah mama nak jumpa adam.. so incik suami aku nie xnampak sgt trapik light 2 ijao ke merah.. janji xd langgar kete udah le... tp kitorang nie xperasan.. then sampai kat kosmoplek 2, dua ekor polis nie tahan kitorang (sowey laa panggil ekor bkn org sbb xsuke polis suke ambik kesempatan nie). Pas2 dier just tanya:

1ekor polis: Keje apa?
Incik suami: Keje gomen
1ekor polis: Kat mane?
Incik suami: Kolumpo

Pas2 polis2 nie diam.. terus mintak lesen, IC ngn roadtex moto.. incik suami aku nie bg laa.. tanpa turun moto.. pas2 polis bangang nie bwk laa kebelakang... pas2 tunggu punya tunggu.. dekat 15min dok tulis saman.. siap kuar kelender.. pekejadahnya... pas2 dok gelak2.. pekehalnya.. leh xwat keje 2 cepat sikit..ingat org nie byk masa sgt ker? 2 laaa.. kang aku ckp org keje gomen nie mmg lembab wat keje, marah lak org keje gomen nnt... termasuk laa incik suami... aku selalu jek kutuk incik suami aku, dier redha jek... pas2 dpt saman 2 aku terus suh incik suami aku blah..

Incik Suami aku kata laaa... sbnrnya 2ekor polis nie laa dok menahan dak2 kat sekolah area umah mama 2... Sekor Kapir laknat n sekor lg bru kawen tgk inai dijari masih merah... name dier aku xingat laa plak... pas2 incik suami aku ckp laaa.. sbnrnya dier nak kite kasi duit tp kite wat batu dok atas moto... tak turun pun dr moto.. dier suh incik suami aku sign kat surat saman 2 pas2 dier leh bwk surat saman 2 tuk koyak pun kat moto dier tak kebangang namanya 2.. melambat2 kan keje.. MMG laaa...

Entah laa.. makin rase meluat n menyampah plak ngn polis2 bangang yg tahu nak minx duit org nie.. kalau salah kuar jek surat saman.. xpayah laa nak wat muke tuk minx duit ek.. wat keje 2 bia ikhlas.. bru laa xd org nak menyumpah kat polis2 dalam malaysia nie... sbb sikap dan etika polis nie sume rakyat dah tahu... Makan rasuah byk... Sowey laa tuk 2 ekor polis semalam.. kami nie bukan pemberi rasuah.. Wat keje ekelok n lebh efisen... so xd laa org pandang randah ngn Polis yang betol2 bekerja untuk negara... Tolong Jadi pekerja yang Amanah dah Berdedikasi... Jaga Etika awak 2... Awak 2 org kerajaan.. jgn asyik nak makan duit org jek...

No comments: