Usia Perkahwinan Kami

ConnectedMoms.com Ticker

02 May, 2011

Rumah Kene Rompak

Huh.. Hari yang sangat sedih... tapi apa leh wat.. sudah xd rezeki kami.. kami redha jek laaa... Jumaat yang lalu adalah besday aku... mcm biasa.. kengkawan opis celebrate sesama kat secret recepi.. wahahhaha.. manyak sedap... terlampau suke sgt kot... sampai terlupa... malam 2.. Famili aku nak celebrate sesama.. mama beli kek.. then.. adek ckp suh tggu abah sbb abah keje balik petang.. aku kata, oke laa.. aku balik pas adek abes tusyen.. dalam kul 10 2, aku gerak laa pegi umah mama... en suami kata tido umah mama laa sbb dah mlm.. aku on jek.. biasa laaa...

Then pagi 2 aku bgn dgn rase mamai.. tp xthu laa apa yang berlaku.. ngn semua org tak bgn lagi.. yang bgn anak aku dan aku jek... pas2 Atok bgn n pangil2 adam.. aku rileks lg.. then incik hubby bgn terus pegi toilet... tetiba ade pangilan dari jiran aka ketua kampung... aku jawab laa.. sbb tgk num xdikenali.. then dier nak cakap ngn incik hubby.. aku ckp incik hubby mandi.. aku tanya kenape.. dier tanya kat mane.. aku ckp kat umah mak.. dier ckp umah kne pecah masuk.. aku ngn berseluar pendek.. terus pgl incik hubby.. then trs balik umah.. sampai jek kami dirumah.. aku tak turun kete sbb xsanggup.. sb pk mcm2 dalam pale otak.. sume barang aku dah abis perompak 2 ambik... incik hubby ajak aku masuk tgk umah.. then... barang yang hilang:

1) External hardisk aku.. (bodoh laa org yang curi 2.. dah xd benda lagi dier nak curi kot...)
2) Jam2 hantaran kami.. (Jenama: Guess, Esprit dan Roxy.. Semua ori k.. 4buah jam dier curi.. sgt sedih...)
3) 2 Bentuk cincin.. (1 cincin merisik... 1 lagi cincin adiah pemberian incik suami.. Lagi laa sedih...)
4) semua Kerongsang burok2 aku n kerongsang mutiara made dr sabah sume dier angkut.. yang aku xpaham jarim peniti pun dier angkut.. ( kak ngah bagi kerongsang pun abes dier ambik)

Anggaran semua kerugian dekat rm3K.. semua barang2 2 ade sentimental value.. aku sgt sedih... tp redha.. mungkin semua yang terjadi ade hikmahnya... Cuma skrg agak fobia laa. takut tuk tgl sorang.. rumah aku abes kne mangga... udah mcm penjara.. biala.. safety 1st... aku redha... Sesungguh nya Allah menguji umatnya supaya menjadi org yang lebih tabah.. Aku bersyukur dengan rahmat Mu...

p/s: Allah dah mengatur... nasib baik aku sekeluarga tiada dirumah.. klu tak tahu apa laa yang aku jadi kepada kami... Semoga MALAUN yang suke merompak nie terima balasannya.. Bukan Umah kami jek.. umah jiran kami pun dimasukinya.. 5buah umah.. 2buah rumah dapat masuk.. 3 buah rumah cubaan sbb takdapat masuk

No comments: