Usia Perkahwinan Kami

ConnectedMoms.com Ticker

20 June, 2011

Sabtu Lalu....

Dah lame aku xmenghapdetkan blog aku nie.. kemalasan melanda laa.. sbb malas nak taip... lagi pun tuntuttan kerja yg semakin menimbun2.. hahhaha... nie pun aku curi time keje menulis blog... sowey mr bos.. pening laa pale tgk autocad jek... hehehhe...

Nak bercerita pada hari sabtu yang lalu.. dah nak sampai sabtu minggu nie.. tp baru nak bercerita.... Asalnya mmg aku dengan famili kecik aku nie nak pegi jenjalan... hehhehe.. tp setengahari kami dah ade kat pusat servis nissan... mengabihkan duit... hahah... xd laaa... dah sampai waktu aku menservis myGL.. walaupun dah terlebih sikit.. gara2 balik Ipoh ri 2.. pas2 tak sempat nak servis... so kami decide pas balik rumah nnt laa baru servis... so, ingat nak gerak pagi.. memang pagi laa aku gerak.. dlm kul 8 mcm 2.. ingat mcm dekat jek tempat servis 2.. hakhak... dekat subang.. aku pegi dealer... murah siket beb.. klu servis kat pusat servis nissan 2 mencekik darah.. hakhak.. ramai 2, xd laa ramai.. tp biasa laaa.. major servis.. so lame laa sikit.. memacam plak ceknya... so aku bekfast kat sane laaa.. ade mamak jual celah2 kedai 2... adam 2 biasa laaa.. melasak.. tenaga aku dah abes time di pusat servis 2 laaa.... asyik berlari jek.. nak larang.. dah namenya bebudak.. abes sume org kat pusat servis 2, die kaco... nak lepaskan kat situ, incik suami lak bising.. aku ikotkan aje laaa.. penat... asyik dukung jek... apa nak buat.. time2 mcm nie laa bebudak melasak... hehehhe...

Lepas jek pegi servis 2.. incik suami mmg dah ajak dah.. nak pagi aquaria KLCC... dah lame nak pegi... tapi kewangan xmencukupi... nie mcm senang sikit.. so aku g laaa... mmg padat org laa ri sabtu kat KLCC 2... aku lalu jek.. cakap ngn incik suami, balik dr aquaria nnt nak g jenjalan laaa... hehehhe... sebelum masuk aquaria 2 incik suami g semayang dulu.. bile sampai kat aquaria 2.. perkh...!!! ramai gile org.. bwk anak2 dorang pegi aquaria... incik suami aku pun beratur laaa... heheh.. biasa laa tiket mahal.. tp nak bwk adam nyer pasal.. aku layankan aje... adam suke ikan... masuk tuk dewasa rm35 infant free... so adam xkene bayo.. babah n ummi jek bayo.. so adam masuk sampai dah xkenal dah ikan.. mcm2 sgt ikan kan.. klu x, pantang nampak ikan... 'pish' laa sebut die... hahahaha.... tempat xd laa beso sgt.. sampai aku round 2x laaa dlm 2.. sbb nak buang masa dok dlm 2.. nnt xberbaloi lak bayo rm35.. 2nd round aku pusing.. sampai ke tempat yg selalu org bagi makan ikan 2.. ade lak show nyer.. hoh.. xd laa rugi sgt sbb dpt tgk org bg makan ikan.. adam gayat laa.. tgk ikan byk sgt... hehehe.... pas2 terus jek balik.. beli survenier sume n time to shopping...

pe lagi masuk KLCC balik laaa... pas2 incik suami nak g bank-in kan cek... ade dpt duit derma kilat sbb umah aku kan kne pecah masuk ri 2... so dpt laa rm100, taman tue bagi... then.. incik suami aku nie.. 1 hari dok marah2 aku ngn adam.. sian adam.. menangis2.. nak dijadikan cerita, dompet die tertinggal kat CIMB KLCC 2.. hah, 2 laa padahnya... dah laa marah2 adam... mcm mane... sampai aku cakap ngn incik suami, tak ikhlas ke bwk kitorang berjalan nie.. sampai kepitkan bju adam terkene kulit adam.. berdarah.. xke kesian dak 2... nie tahu nak marah2 jek.. xpe.. pas aku dah tgur 2... die oke dah.. pujuk2 adam... budak2 nak kan perhatian.. ade laa sebab2 yg die hangin sampai mrh kat kitorang... huh.. pas2 semua jd oke.. sbb dompet die 2 ade org letak kat kaunter CIMB situ... takde benda ilang... org 2 baik... hehhe.. klu x, bukan rezeki kami laaa.. heheheh... nasib jumpa.. pasnie akan lebih berhati2 ngn beg duit yea..

Pas2 kami pegi betol kan tayar basikal adek aku, n belikan sarung tgn die sekali... pas2 aku ajak incik suami g JJ wangsa maju.. saje je.. dah lame xberjalan.. idupkan sekali Jkad aku yg dah xpired... so ingat nak sopink2.. tp mcm xbest jek... jenjalan laaa.. tgk brg letrik... pas2 ade lg kejadian yg tak diingini berlaku lagi... aku dok sibuk2 tgk barang.. pas2 incik suami main ngn adam.. pas2 tertarik laa tgn adam dan bunyi 'tup', then adam terus nangis.. aku nie wat selamba jek... pas2 incik suami dah cuak.. sbb adam nangis.. aku rilek jek lg.. tgk adam dok nangis.. aku pelok laaa... tgk tgn die, leh angkat sume.. gengam pun bleh... tp mcm xbermaya laaa... mcm org menahan sakitkan.. aku rilek laaa... incik suami dah cuak, ckp tgn adam patah ke... aku nie konfiden laaa.. xd laa oke jek.. pas2 kami terus balik.. dlm kete die nangis jugak.. merengek2.. klu pegang tgn die 2, merengek laaa.. aku ckp terseliuh kot... pas2 mama call ajak makan sama.. pas2 aku pun dr JJ terus jek pegi makan kat Kota Warisan... makan2.. adam tido pun bgn sbb ade tokwan..... pas2 balik umah terus... die tido.. dlm kul 3 2, adam mcm dh xleh tido... merengek jek... apa lagi.. incik suami pun ajak g KPJ.. apa lg. running teros laa kami kesane... siap wat x-ray sbb nak puaskan hati incik suami... klu xdie runsing... adam kne masuk ubat bontot sbb mungkin die xtahan kot, sakit.. oke la pas2... byo bil n ambik ubat sume, balik 2 adam tido aman jek sampai pagi, xd merengek... then ke esokkan harinya, adam kembali aktif seperti sedia kala...

moral of da storey: bile tgk tgn adam dlm x-ray 2.. sbnrnya, tulang2 baby belum bercantum lagi... so, wahai kengkawan... jgn laa pakai tarik jek tgn anak 2.. masih lembut semua 2... incik suami pun talde dah tarik2 tgn adam selepas kejadian tu... adam lari jek, terus ambik dukung... senang.... hehehhe... the end.... akhirnya aku berjaya abeskan entry nie....

No comments: