Usia Perkahwinan Kami

ConnectedMoms.com Ticker

06 June, 2011

Kejadian di Waktu Pagi

Bagun pagi yang sgt mengantuk sebab sume org dlm umah tak bape nak sihat.. sume batok2 dan demam.. tambahan pula aku mkn ubat batuk sebab sudah rase badan tak berapa nak sihat laaa.. so aku makan laa ubat.. punya susah nak bagun pagi tadi.. tp memikirkan tanggungjawab yang perlu dilaksanakan.. aku bagun jugak laaa... seperti biasa, aku akan wat air n makan biskut sesama ngn anak aku yang selalu bgn awal...

Rutin harian aku laksanakan seperti biasa.. cuma hari nie sgt laa lemau.. huhuhu.. dan bermulanya perjalanan aku ke tempat keje di KL seperti biasa.. Hubby ckp nak lalu highway sbb die pun ngntuk tp die cakap kat aku lepas dah masuk ke lorong jln kampung2.. aku xthu, tambah lg tgh mamai.. so aku wat budus je laaa... tetiba je hubby ckp nak lalu highway.. hubby 2 biasa laa menyalahkan aku.. then die ckp ngntuk laaa.. aku pun tersenguk2 atas moto 2.. niat dhati sampai opis mo tido laaaa..

Sesampai jek aku kat R&R Serdang 2.. aku tgk ramai moto berenti tepi.. tgk depan, dlm hati cakap 'hujan ke' . mata aku tgk pun mcm kelabu je... upe2nya ade xciden.. sepanjang hampir 1tahun aku nek moto ke tempat keje, xpena tgk kejadian mcm nie.. tp nie sgt kesian... Pemandu Moto berkuasa tinggi.. Hubby ckp moto R1.. yg pastinya moto besa.. mula aku nampak moto nya dulu... pas2 hubby perlahankan moto sebab nak tgk apa yang terjadi.. 100m depan moto besar 2 ade org yang tertungkup jatuh.. sgt kesian...org 2 xsedarkan diri.. aku tanya kat hubby, mati ke org 2... mungkin die pengsan kot... nasib baik laa takde kete dari belakang yang melanggar die.. dan nasib baik die jugak pakai safety dr pale ke kaki.. klu die tak pakai sume 2, tahu laa mcm mane keadaan org 2...

Pada firasat aku n hubby, mungkin ade kereta yang nak menukar lane tapi tak perasankan moto besar yang laju nie, so si moto besar tak dapat nak mengawal motonya lalu menghentam kereta 2.. tak tahu laa sama ada kete yang di langgar 2 kete yang menukar lane 2.. nasib baik ramai juga rakyat yg prihatin ngn kejadian nie berhenti dan memberi laluan pada mangsa yg dah tersadai kat lorong tengah... kete yang di langgar 2 pun berenti.. aku dok tgk org 2.. kesian ngn die.. hubby tgk semua... apa yg dilanggar... wah...

So kepada pemandu2 kereta yang xtahu mcm mane perasaan penunggang moto... so prihatin laaa... tgk kiri kanan sebelum mau menukar lane.. Hati2 di jalan raya.. Pandu Cermat Jiwa Selamat.. AMEEn...

1 comment:

MzaMuhd said...

betul tu kak.. same mcm pengalaman sal. tapi, ni sal mmg tgk sndr tau. kereta vios tu nak msk exit seremban, padahal duk lane paling knn. dia x perasan ada motor, dia langgar motor tu. motor biasa.... terseret dan berkecai motor dia tu. orang tu tercampak. sian sgt tgk.. sal menangis tgk org tu. harap2 dia xd paper. tp, mmg confirm pth tgn tu. yg x sanggup nak tgk... darah dia gila bnyk.