Usia Perkahwinan Kami

ConnectedMoms.com Ticker

08 December, 2009

Menanti saat Kelahiran

Huh, takut jugak bile pikir2 saat kelahiran nie.. leh pressure gak laa.. emosi time mcm2 nie laa rs xstabil.. rase nak marah, rase sedih, rase xsuke, rase benci.. org mengandung pasti tahu pe yg aku rasekan.. sifat mls memasak n mengemas 2 pun ade.. rase nak tido jek.. asal tido awak jek, hubby pun bising laa sbb aku tido awal.. tak dapat nak bermanja2 laa konon nya.. huh, masalah keluarga pun bertambah2, ditambah lg ngn masalah kerja.. huh.. nie baru kne sikit.. kalau kne sikit pun, tak tahan mcm mane kan.. aku nie kne, kaw-kaw nyer.. nak wat mcm mane, aku terima laa.. budak baru blaja laa katakan.. dah cukup 1thn aku keje kat Perunding Aidid nie, tp mcm2 dah aku lalui.. Sejak2 ngndung nie lg laa aku byk kne marah.. xpe laa.. nie jgk mengajar aku byk bersabar. berdoa jek laa tuk wat yg terbaik tuk diri aku nie..

Huh, bab kawin nie byk benda nak kne pk kan.. sbb dah kawin baru laa aku tahu, mcm mane idup dlm alam perkahwinan.. masalah kite suami isteri.. sib baik laa hubby aku nie xsuke nak gaduh lame2, setakat 5min jek.. hahah.. sbb dier lg matang dr aku.. apa yg dier pikir, aku xleh nak pikir.. bkn kite dah kawin nie kite xblaja tentang pasangan kite.. malah kite lebih tahu n lebih knal pasangan kite.. bak kata org2 tua 'masa bercinta nie bau kentut pun wangi, dah kawin baru laa ckp busuk', mmg betul laa 2.. aku xrase yg kentut hubby aku 2 wangi.. dari bercinta sampai dah kawin nie ttp busuk.. hahahha... xpe laa.. skrg nie pun aku dah jadi isteri dier, wpn aku nie agak pemls n kurang rajin tuk membantu mak mentua aku.. tp aku tahu, dorang ttp syg aku.. lebih lg hubby aku.. sayang yg amat sgt kat aku.. lebih nampak laa pas kawin dier lg sayang aku laa.. klu dier xd or aku xd, dah susah ati dah masing2.. klu hubby g kursus yg lame, huh, xsenang duduk aku.. mesti nak jumpa dier.. susah laa klu aku xjumpa bauh ati aku sorang nie.. xlame lg tambah laa lagi 1 buah ati aku nie.. sian hubby.. xpe.. janji hubby sayang aku.. tuk x cayang?..

Hujung minggu ri tu aku g umah makcik sedara aku.. sbb anak dier kawin, aka kakak sedara aku laa yang kawin nie.. meriah jgk laa.. tp penat sgt.. nie laa yang aku dpt upload sikit2.. nie pun aku ambik dr adik sedara aku.. hubby ambik gambar byk.. tp aku xambik lg.. nnt aku nak upload laa..

Nie adik sedara aku.. org kata muka kami sama.. sama ker? muke aku dah bertambah tambam.. sama mcm muke dier... hahah.. jgn mare, k long...
Makcik wan (Makcik Kesayangan), Mama (Mama Tersayang), Kak Long (Adik sedara sayang), Aku(Sape nak sayang nie?)

Nie laa gambaran semasa majlis perkahwinan kakak sedara ku ngn suaminya.. lame 2 bercinta.. dari matrikulasi sampai laa skrg..

Kak Yana n Abg Nazmi, Selamat Pengantin Baru....

No comments: