Usia Perkahwinan Kami

ConnectedMoms.com Ticker

08 September, 2009

3 bulan

Huh, semlm aku mc.. sbb aku batuk kuat gile.. sampai xleh tido.. ngntuk.. last2 aku g klinik.. doc kata tkt saluran pernafasan aku kne jangkitan.. so dapat laa aku mc smlm.. balik umah makan ubat... xpose laa aku.. sbb badan aku n muka aku xlarat.. mkn laa aku.. kebetulan mama wat kueh raya.. mkn sakan laa aku.. hahah..
Hari nie plak aku masuk lewat ke keje... sbb aku kne ade appointment kat klinik kesihatan.. perkh.. gile laa.. appointment kul 8 tapi abes kul11.. gile berejam.. xlarat aku dibuatnya.. dah laa aku sakit perut.. perut masuk angin.. pas2 timbang, tgk air kencing laa.. ambik darah laa.. eh, bukan ambik darah.. xsanggup nak ambik darah lagi.. tah, check pe tah, ambik darah kat jari jek.. huhuh.. sakit 2.. pas2 final checking, nurse2 2 plak.. check perut..n kne marah ngan nurse 2 sbb berat badan aku turun.. perkh...kne marah laa lagi.. nurse 2 xbagi aku pose.. so hubby aku pun marah.. dier tak bg aku pose dah sampai nak raya.. huh.. tuk mementainkan berat aku.. takut jadi pape kat baby aku nie.. Pas2 aku call laa mama, mama marah.. suh aku balik umah dulu mkn.. pas2 baru g keje.. kne laa minum susu.. aku dah laa xsuke susu.. perkh.. terpaksa jek aku nie.. erm.. redha jek la... Nurse 2 ckp, 3bln pertama kandungan ngan 3bln sebelum nak bersalin, xdgalakkan berpuasa.. usia kandungan aku nie dah masuk 3 bulan.. tapi sepanjang bulan pose nie aku xmkn.. aku kne makan kerap bia pun sikit.. nie dah laa sikit mkn.. pas2 masa berbuka 2 jek laa.. perkh.. tensen gak nie.. nie pun aku rase nak muntah lg.. mabuk2 aku nie x ilang2 lagi.. tggl 1 bulan lg nak tanggung.. xlaratnya aku nie.. pas2 g laa aku keje..
Huh, mengandung di bulan pose.. mcm nie laa gayanya... nie sume ade hikmahnya.. semoga aku dpt menempuh hari2 yang akan datang.. Amin...

p/s: aku mcm nak mkn kfc laa.. nak ajak hubby g mkn laa.. erm.. dah laa xleh nak pose nie.. xbeshnya...

3 comments:

K.I.T.A said...

sabar..sabar..mesti de hikmahnya

SINCHAN KPTM said...

hehehehe..same je la ngan kite kak atul..berat makin turun..kene bebel ngan nurse,ngan laki..heheeheh..tp nak wat camne makan je kuar..bile ak jadik isik nye..hehehehe..sabo je la byk2...dugaan...

RADDIAHTUL NUR said...

2 la.. ade hikmahnya kot.. mudah2an... sama laa k atul.. suami ku pun marah jgk.. nak wat mcm mane.. terima jek laa.. mane k atul pose nie.. bgn sahur jek.. pas2 k atul mkn lg.. nak kne makan kerap plak.. huhuhuh.. 2 laa dugaan, byk pahala..