Usia Perkahwinan Kami

ConnectedMoms.com Ticker

16 January, 2013

Tukar Kerja Untuk Tahun Baru

Dah lame tak berblogging untuk tahun baru nie. Untuk tahun baru nie, azam baru kerana aku dah bekerja di tempat baru. Akhirnya aku keluar juga dari kompani lame, happy sesanggat. Azab sangat nak kuar dari sane. Kerja makin lame makin menimbun, aku selesaikan sebelum aku keluar. Alhamdullillah, akhirnya, aku dpt selesaikan semua dugaan. 

Alhamdulillah, kerja di tempat baru sangat seronok, sebab pekerja tak ramai. Aku kerja office, tapi sebelah2 ade factory. Factory nie ramai laa pekerja, banyak bangla n india. Tapi semua aku dah kenal la. Kenal2 gitu jek la. 

Time kerja aku sini, 8.30pagi sampai 5.00ptg tapi aku sampai sini seawal 7.30pagi sebab Incik Hubby keje masuk pukul 8.00pagi. Die nak tempuh jammed kat sini lagi. Kat sini waktu operasi diorang pukul 8.00pagi, so pukul 8.00pagi aku dah dapat masuk office, sebab ade tukang bukak office nie tolong aku. 

Selalu sampai2 jek aku suruh Incik Hubby drop aku kat kedai mamak sini, breakfast dulu baru jalan kaki gi office. Sampai office pukul 8.00pagi aku akan bersiap2, pakai tudung, bedak2, mekap2 sikit. hehehhe... Pukul 8.30pagi baru aku stat duduk kat depan PC. Macam nie laa hari2 rutin harian aku. So far memang aku suke stay sini. Harap2 aku boleh laa lame2 di sini.. sebab kompani lame aku stay sumenya hampeh. 

Kat tempat aku nie hanya ade 3orang jek. Untuk department aku aku sorang jek. Purchasing sorang dan admin sorang. Tapi bak kata Incik hubby aku laa.. Jangan buat mistake yang sama lagi laa.. Jangan terlalu baik dengan orang sangat. Kawan2 gitu bole laa. Jangan terlalu rapat sampai menceritakan segala2nya. Kompani nie kecik je, tp nie sume shoplot diorang punyer sendiri.

Hopefully, tahun ini membawa erti yang bermakna buat aku, suami dan anak2.. Azam tahun lepas hampir sempurna, yang tak sempurna lagi kite bawak ke tahun ini.. jom!!!!.. Babah dan anak2 adalah kekuatan ummi.. Lebiuols..

Santapan, gambar naik pelamin lagi utk kali ke 2 dengan pasangan yang sama.. hakhak.. Love u Babah...

No comments: