Usia Perkahwinan Kami

ConnectedMoms.com Ticker

29 June, 2009

Atul Dalam Dilema

Aku sekarang dalam dilema sbb mama aku dan suami kesayangan aku 2... Sekarang aku tinggal dengan famili... Hubby ku nie plak nak pindah.. nak dok umah lain.. nak berdikari.. aku pun nak.. tapi sbb emosi mama skrg tak berapa elok... di sebabkan oleh wedding aku la.. aku pun pening.. asal aku tgk mama, mama nangis... mama ckp luke dlm hati die 2 tak tahu mcm mane nak ubatkan..
Wedding aku hari 2, aku perang kecil yang membuatkan mama terasa ngan makcik2 aku yang xdtg wedding aku... adikberadik belah abah aku... ini lah majlis besar yang pertama n yang terakhir buat keluarga aku... ade yang mama xdpt nak wat.. 2 yang dier rase terkilan sgt... pe laa yang aku leh wat.. benda nie sume xkan jadi perfect.. Hari Sejarah Dalam Hidup anak perempuan tunggal Noriah & Hj Azalan yang membuatkan mama sedih sepanjang idupnya... Hubby aku lak, nak pindah.. ngan keadaan mama yang xstabil... HUBBY, PHM N SABAR YEA... tak lame lg umah kite siap laa... Dugaan setelah berumahtangga lagi laa dasyat... harap aku leh tempoh ngan sabar.... Insyaallah...

7 comments:

Kak Ngah said...

ermm...kalo k.ngah bg opinion jgn mrh eh..tp pd k.ngah better korg stay aje dlu kt umah mama atul..juz 4 the time being..i'm not saying dis bcoz k.ngah stay dgn mak..tp k.ngh rase xyah t'gesa2 sgt kuar mmndangkn umah korg pn in progress lg..

cemong said...

testing..

RADDIAHTUL NUR said...

2 laa kak ngah.. Tam nie xleh nak dok ngan mama.. sbb dier xleh nak bergaul ngan famili atul.. mayb its too early 2 tam learn my famili.. so atul dah ckp ngan tam.. tam dah setuju dok ngan mama sementara umah kitorang siap.. kekadang its complicated gak.. klu kak ngah leh ckp ngan tam.. atul dah puas dah ckp.. tkt gaduh jek.. 2 yang xnak..

Zura&Mizan said...

ermm..i've thought so..bile mak bgtau k.ngah korg nk crik umah sewa,k.ngah da agak Tam xselesa duk umah atul.k.ngah bkn xnk ckp ngan Tam,tp tkt Tam pk k.ngah cb influence life korg..k.ngah ni cuma kakak ipar.sstgh hal jdik sensitif.trust me,k.ngah fhm sgt perasaan atul sbb dlu pn k.ngah face d same prob as yours.sabar n slalu b'bncang..k.ngah syukur sbb ngah leh sbr smpi skg..bkn sng husb nk duk skali ngan mentua..nila cbrn sbg isteri

RADDIAHTUL NUR said...

ye laa kak ngah. tam nak dok luar sbb bosan n sbb abah ade tgur dier suh dok luar.. jgn dok ngan mentua... mcm mane nak ckp.. asal ckp jek, atul ngan tam bergaduh kak.. mcm mane lg nak ckp.. atul suh dier tanya ngah, mcm mane nak dok ngan mentua... tp biasa laa, tam akan ckp dier bosan, xbesh, mcm2 laa.. mcm mane atul nak berbincang.. mmg atul byk berbincang.. tp setiap kali 2 laa bergaduh... atul pun dah buntu kak...

Zura&Mizan said...

abah mana yg tego ni?lg 1 yg k.ngah xphm,ape yg buat tam bosan duk umah atul?bkn ke tam da biasa ngan mama n abah atul?atul ade try2 tny pndpt mama,die okay ke kalo korg nk duk umah sewa?tp jgn ckp tam yg ajak kluar..

RADDIAHTUL NUR said...

abah mentua kite n abah mentua kak ngah.. hehhehe.. nnt atul cite ngan k ngah bile dah add atul YM k...