Usia Perkahwinan Kami

ConnectedMoms.com Ticker

06 July, 2012

Pening


Sekarang nie, kepala otak tengah kusut dengan kerja.. Naik2 je kerja selepas cuti bersalin, makin kusut kepale otak nie.. Apakan daya, kite nie makan gaji. Menurut perintah je laa.. Tapi menurut perintah pun kene laa tanya staff dulu. Nie sume paksa rela. Aku pun merelakannya. 28hb Julai 2012, hari sabtu, kite pun dah puasa seminggu. Compulsory datang ofis untuk memindahkan barang2. Pindah ke tempat baru. Dimana? Perkh!!!! Jauh tak ingat.. Di USJ, USJ bape aku tak tahu sebab aku nie tak berapa familia dengan USJ nie, tapi berdekatan dengan Summit dan mydin USJ. Tempat jammed. 

Perpindahan ini membuatkan aku runsing dan pening memikirkan, macam mane aku nak pergi kerja. Kalau kat sini one way dengan incik hubby, sekarang dah jauh. Masa pun dah lari sikit. Adeh!!! Masa aku dengan famili dan anak2. Tue yang penting. Ade lg masalahnya, $$$.. Yea, cost idup pun dah bertambah. Gaji kecik, kalau orang dengar gaji aku pun mcm tak percaya. Tapi realitynya itu laa. Kesempitan hidup makin terasa. Harap2 ade rezeki anak ke-2 aku nie. Doa2kan semuanya berjalan dengan lancar. 

Keinginan kerja yang berdekatan dengan anak2.. dapat ker? susah laa nak cari kerja area Nilai ataupun Sepang.. Doakan saya yea kengkawan.

P/S: kerja sini dah tak best. Nak tukar kerja lain.. Tukar angin pulak.. Tulun!!!!!!

2 comments:

The Singing Pilot said...

Tinggal nilai keje kat usj??? I was raised in usj n I kno how crazy dat area is. Kan shoplot baru dkt seberang mydin ke? Jam nak mampos time ptg

RADDIAHTUL NUR said...

hikhik.. tue laa pasal kan.. sgt stress pk hal keje.. wat sementara nie husband hantar gi keje.. merempit laaa...