Usia Perkahwinan Kami

ConnectedMoms.com Ticker

18 November, 2011

Kemaafan

Pertama sekali.. mintak maaf laa pada sape2 yang terasa pasal post nie... tak de niat pun aku nak memburukkan sesapa... sebabnya aku dah lame bersabar utk perkara nie.. sabar org pun ade batas n jgn melampau sgt org cakap... dulu2 leh sabo.... skrg no more beb.. bukan aku berkira tp nie melibatkan famili aku... org mempergunakan famili aku.. dl2 leh laa kami diperbodohkan ngn org yg tak blaja...

1thn lepas.. adek aku nie wat hal kat sekolah.. biasa laaa... jenayah cyber... terus kene buang sekolah.. cikgu nie pun penakut.. aku dtg sekolah pun, die tak nak dtg jumpa kami.. 2 laa permulaan aku membenci cikgu... takde amaran 2... so aku decide tukarkan sekolah je terus... (sekarang jenayah cyber ade amaran yea, selepas adek aku kuar dr sekolah 2). So aku tukar laa adek aku ke sekolah KL.. lg pun pkkan atok aku 2 sensorang jek kat sane.. bia laa adek temankan.. Nak dijadikan cerita, ade laa seorang malaun... yg kononnya mak bapak bercerai dan mak suh dok ngn bapak.. bapak pulak dah kawen lain... malaun 2 xngam laa ngn bapak die.. konon laa yg die cerita... aku nie percaya laa... biasa laa aku nie mudah percaya dengan org....

masa pk2 nak tukarkan adek aku sekolah nie.. pk sekolah mane.. pas2, die pun ckp ngn adek aku.. sampai laa aku dgr... pas2 aku suh die ckp ngn mama aku n mak die.. mak die 2 siap call mak aku minx tukarkan.. so, process penukaran sekolah die 2 sgt laa susah.. sbb kene angkatsumpah sume.. korang ingat senang ker... terkejar aku menguruskannya.. klu ikotkan adek aku nyer senang jek.. nie menguruskan org nyer hal.. mak jauh di Penang.. aku nie hati baik.. tolong org dengan ikhlas... tp bile org wat taik 2, kejap je aku tahu...

Stat permulaan die tak gi sekolah.. seminggu 2-3 hari je g sekolah.. hari lain die die membuta kat umah.. time aku mls nak tgur.. mula2 je oke.. tp lepas2 2 naik angin gak aku nie.. mcm nak bg penampo pun ade... tp aku mls nak ambik tahu.. adek aku nie selalu gaduh ngn die.. pas2 die rilex jek.. then, mak ayah die plak tak kasi duit.. atok aku plak jadi mangsanya.. mintak ngn atok aku.. mula2 dl, mak aku siap kasi duit TnG lg tok g sekolah.. die bukan g sekolah.. merayau.. die ingat mak aku kasi die 2 tok berjoli.. tolong laa... aku nie bukan org xberpelajaran... so, stop laa kasi duit kat die... mak aku kekadang nie baik gile, bg jugak duit.. sian sbb xmakan...

Sekarang nie makin melampau sebeb time xm pun xg.. pas2 die ckp wat pe famili aku ambik kesah pasal die.. padahal baru mak aku kasi die duit.. die wat hal.. perkh... mane aku xngamok... lagi panas laa ati aku nie... ingat mak ayah aku nie apa? perangai xpena nak berubah sbb tu laa bapak die wat xkesah je kat die.. sbb perangai anak die mcm hauk.. taknak langsung mengubah idup diri sendiri tok famili die.. dah tahu susah ubah laa diri.. nie pemalas, meliar.. lantak laaa... skrg die dah berambus dah dr umah atok aku nie.. lega sgt.. xd benda nak menanggung.. fuh...!!! die nak jadi apa lepas nie, lantak laaa..

Setiap perbuatan ade balasannya.. cuma cepat dan lambat jek balasannya 2... Moga Allah beri petunjuk pada aku n famili aku... mama selalu ckp.. mintak maaf ngn Allah senang.. tp mintak maaf dengan org nie susah kalau org tue tak maafkan kite.. Apa pun yang terjadi selama nie, aku redha.. Bak kata Incik Hubby, sebelum tido kite maafkan semua org yg pena wat kesalahan ngn kite... Aku maafkan si malaun 2.. tp die kene mintak maaf ngn mama n abah aku.. sama jugak ngn mak die 2... baru apa yg die dpt semuanya berkat.. aku tahu, die takkan mampu nak bayo balik semua apa yg kami keluarkan.. semoga die insaf... aku tahu, sahabat yg baik sentiasa ade ketika susah dan senang.. Ingat laaa.. dan selamat beramal.. Semoga die berjaya yea.. Allah sentiasa ade disisi.. ameen..

P/s: maaf kalau kata2 nie agak kasar.. sbb kesabaran nie di tanggung selama 1 thn.. Sampai incik suami marah aku ambik tahu.. walaupun susah.. aku xnak kasi adam merasa kesusahan aku.. tetap bg apa die nak n tetap bg makan.. semuanya cukup wat adam...

No comments: