Usia Perkahwinan Kami

ConnectedMoms.com Ticker

25 January, 2010

Open 1cm...

Huh, baru laa ri nie dpt nak update blog.. setelah lame aku xupdate blog nie.. Ujung minggu lalu sepattnya aku balik ipoh.. turn tuk balik umah famili mentua.. hahha.. pk nie laa last aku balik kg sebelum aku bersalin.. tetapi.. ade benda yang terjadi... Jumaat lepas aku ade appointment checkup kat klinik kesihatan ngan minum air gula.. tetiba jek aku mengadu ngn misi tu, sbb bwh aku nie sakit n celah kangkang aku sakit.. dorang trs referkan ke doc 2.. doc 2 mcm xreti jek.. dier pun korek laa.. konon nya nak tgk bape cm dah bukak.. pas2 ckp blum lg.. tp dier suh refer ke hospital.. aku pun balik laa.. ingat, mls jgk nak g hospital.. tetiba jek, kuar darah.. meleh2.. perkh.. aku dah berdebar dah... tggu hubby balik.. hubby balik jek, aku trs laa ngadu.. hubby pun bwk laa aku ke hospital serdang..

Sampai jek kat hospital serdang, check jantung bby pki 1 alat 2.. sampai tertidur2 aku tunggu... last2 doc check lg.. nak tgk bp cm dah bukak... kat hospital pki alat... perkh.. sakit nak mampus.. serik laa aku... doc ckp dah buka 1cm.. aku pun terkejut.. disebabkan kandungan aku baru nak masuk 34 minggu.. dier bg aku injection matangkan paru2 bby n tahan sakit... cucuk kat bontot lak 2.. sakit sgt2.. sakit kejap jek la.. doc tkt bby aku nie kuar xcukup bulan.. 2 laa kne bg injection 2.. pas2, dok dlm 2, xd lak aku kne contraction 2 sgt.. cuma mengeras jek.. xd laa sakit.. tp masih kuar darah sekali ngn lendir.. aku tanya misi.. dier ckp 2 biasa, tanda2 kelahiran.. tp air, masih xkuar lg, blum lg tuk melahirkan.. aku nie redha jek laa klu bby nak kuar time nie... pengalaman dok dlm hospital bersalin nie, mcm2... tkt diwatnya.. last2 doc bg aku balik hari ahad ri 2 ngn MC 3hari... tp hubby suh aku MC sampai jumaat nie.. tgk laa mcm mane nnt.. hehhehe.. skrg nie aku stanby jek tuk kelahiran.. hoh.. harap2 bby aku lahir cukup bulan n normal.. harap2 sumenya selamat.. wpn skrg nie masih sakit lg... tp aku redha jek n byk berdoa.. amin...

p/s: kawan2 doakan kesihatan aku n bby oke....

No comments: