Usia Perkahwinan Kami

ConnectedMoms.com Ticker

19 November, 2013

Putrajaya Inter Parks Ride

Kayuhan Putrajaya Inter Parks Ride. Beria hubby ajak gi kayuhan nie. Aku pun tak pernah nak join fun ride macam nie. Tapi seronok jugak la. Naik bukit, turun bukit. Siap masuk hutan apa tah.. Dah laa aku bawak anak aku. Hubby carry amani, aku carry adam. Adam takot naik dengan aku kot, sebab aku bawak goyang2 kot. Tapi berjaya aku abeskan 30km. Walapun org last sekali, tapi nikmat yang dpt lepas tue, abes sume kaki punggung sume sakit sbb keras sit basikal dan kayuhan. Tapi rase nak pegi lagi la. Malam2 leh ajak hubby gi kayuh lagi. Melihat perempuan2 yg jadi marshall tue, semua badan solid molid. Bestnya. Berusaha laa aku nak badan macam nie. 
Nie masa baru sampai, hubby salah tempat mulanya, last2 search kat wave, jumpa jugak tempat nie, ramai laa jugak dtg. Aku sampai jek hubby suruh aku register. Dapat laa T-shirt dengan breakfast, roti dan air kotak milo. 

Nie setelah ready nak berlepas. Ambik gamba dulu. Aku naik basikal toring hubby, hubby dengan basikal kesayangan die la. Basikal die tue beribu2, kalau org curi leh jual memang berbaloi.

Nie laa wajah amani ready nak tido. Hahaha. Amani 1/2jam dah nak abes, die tido. Sian hubby duk mengampu kepala die. 

Nie laa rupe setelah tamat kayuhan, muka keletihan, amani segar je sebab baru bangun tido. Hampeh betol amani.

Adam nak tido, tapi kami jerit2 supaya die jgn tido. Akibatnya ambik gambo jek muka gini la. Sian anak ummi, lain kali kite kayuh lagi yea. Balik rumah memang balun laa kami anak beranak tido sampai ptg. Nasib rumah semua dah siap kemas. Nie laa, experience aku 1st time. Seronok, lain kali leh abeskan masa lagi bersama. Quality time bersama kami. Syioknya. Lain kali leh, share exprience lagi. :)

P/s: Perbadana Putrajaya nie best, mknan mewah2 die kasi. Breakfast roti krim ngn air kotak milo. Check point 100plus choki2 dengan pisang. Abes kayuh, air mineral dengan beger. Takde bayar apa2 pun. 

No comments: